.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهر30 هزار نفري زيرآب و 50 کاربر اينترنت
شهر زيراب با داشتن حدود 30 هزار جمعيت و داشتن شعبات متعدد دانشگاهي تنها يك شركت ISP دارد كه اينترنت ارايه شده توسط اين شركت هم به علت عدم ارايه لينك E1 از طرف مخابرات داراي سرعت پاييني ...
شهر30 هزار نفري زيرآب و  50  کاربر اينترنت

نايب رييس شوراي شهر زيراب در استان مازندران، با انتقاد از فقر اطلاعاتي، قيمت بالا و ضريب نفوذ پايين اينترنت در اين شهر، گفت: در شهر 30 هزار نفري زيراب تنها 50 نفر به اينترنت دسترسي دارند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایلنا،مهندس قاسم جند اظهارداشت: امروزه فصلي از زمان گشايش يافته كه بحث دهكده جهاني يكي از اصولي ترين و مهم‌‏ترين ابزاري است كه مي‌‏توان در راستاي گسترش ارتباطات با محوريت تبادلات فرهنگي اقتصادي اجتماعي و هنري از آن بهره برد.
وي، ادامه داد: اينترنت همراه با رشد روز افزون خود كاربردهاي فراواني در صنايع مختلف يافته و امروز به عنوان رسانه‌‏اي قدرتمند و تاثيرگذار در عرصه اقتصادي و اجتماعي مطرح است.
نايب رييس شوراي شهر زيراب مازندران، گفت: به دليل ويژگي‌‏ها و مزيت‌‏هايي كه اينترنت در مقايسه با رسانه‌‏هاي سنتي دارد شاهد رشد فراوان كاربران اينترنت در طي ساليان اخير در اكثر شهرهاي ايران بوديم، اما متاسفانه شهر زيراب با داشتن حدود 30 هزار جمعيت و داشتن شعبات متعدد دانشگاهي از جمله مركز تحقيقات دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه آزاد اسلامي و واحد دانشگاهي پيام نور، تنها يك شركت ISP دارد كه اينترنت ارايه شده توسط اين شركت هم به علت عدم ارايه لينك E1 از طرف مخابرات داراي سرعت پاييني بوده و به همين دليل شركت‌‏هاي دولتي و خصوصي موجود در اين شهر و شعب دانشگاهي براي تامين نياز اينترنت با هزينه‌‏هاي بالايي به شهرهاي مجاور متصل مي‌‏شوند.
مهندس جند، تصريح كرد: خيل عظيم دانشجويان در حال تحصيل و دانش آموزان اين شهر نيز در اكثر مواقع امكان استفاده از اينترنت براي تحقق و رفع نياز آموزشي را نداشته و اين خود باعث سرخوردگي اين جوانان علاقمند به علم و فناوري مي‌‏شود، همچنين اين ضعف امكان رقابت را از دانش آموزان و دانشجويان اين شهر در عرصه‌‏هاي استاني و ملي سلب كرده است.
وي، گفت: از آنجايي كه در سال‌‏هاي اخير اينترنت در ايران از رشد قابل ملاحظه‌‏اي برخوردار بوده است به طوري كه در سال 85 تعداد كاربران اين شبكه حدود 11 ميليون نفر اعلام شده است، متاسفانه تعداد كساني كه در اين شهر 30 هزار نفري از اينترنت استفاده مي‌‏كنند حدود 50 نفر است.
نايب رييس شوراي شهر زيراب، با تاكيد بر اين كه اينترنت به عنوان يك رسانه در اين شهر بيگانه است و اين باعث عقب ماندگي بيش از بيش اين شهر در عرصه‌‏هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي شده است، خاطرنشان كرد: شركت‌‏هايي هم كه قصد سرمايه‌‏گذاري در اين شهر را دارند به علت عدم وجود امكانات ارتباطي و فناوري اطلاعات از اين كار منصرف مي‌‏شوند و اين فقر ارتباطي روز به روز باعث مهاجرت بيشتر جوانان و نخبگان از اين شهر به شهرهاي ديگر مي‌‏شود و از طرفي شهر زيراب با داشتن پتانسيل‌‏هاي عظيم گردشگري به علت عدم معرفي اين توانمندي‌‏ها در دنياي مجازي هيچ بهره‌‏اي در اين قسمت به دست نياورده است.
وي، اظهار اميدواري كرد؛ مسوولين در سايه توجهات دولت خدمتگزار گام‌‏هاي اساسي در راستاي افزايش امكانات استفاده از ICT در اين شهر بردارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسینی 7 تير 1386
با سلام.اکثر شهرهای ایران به این صورت می باشد گلوگاه که الکی شهرستان شده در روز فکر نکنم روزی 20 نفر به اینترنت وصل بشن.خلیل شهر بهشهر با 18000 جمعیت روزی 30 نفر ان لاین داره.
عصر عصر اینترنت ولی متاسفانه شمال عصر عصر بدبختی هستش.
عاقلی 7 تير 1386
خوب یعنی شما انتظار دارید کشاورزا و بجارکارا با اینترنت کارکنندو همین حد هم زیاده
نا شناس 8 تير 1386
مثل خیلی از مسئولین بدون کارشناسی حرف زده شد.
محسن 10 تير 1386
چطور میشود دم از اینترنت و دهکده جهانی زد در صورتی که اگه 5 اعضای شورا با هم جمع شوند نمی توانند همین مطلبی که در سایت اومده را بخوانند اصلا چرا جای دوری بریم نمی توانند به اینترنت وصل شوند و حتی توانایی روشن و خاموش کردن کامپیوتر را ندارند.
محمد 10 تير 1386
شما سرمایه گزار را بیار دنیای مجازی اون قابل حله . فکر می کنم دلیل اصلی عقب ماندگی شهر زیراب ضعف مدیریتی شهرستان است نه اینترنت.
حمید 10 تير 1386
من به عنوان دانشجو در ساری هم از اینترنت استفاده می کنم و تفاوت آنچنانی را در قیمت ، دانلود فایل ، باز کردن سایت و موارد دیگر استفاده از اینترنت شهر زیراب نمی بینم. از همین جا می خواستم از مدریت این ISP هم تشکر بکنم.
حمید احمدی 10 تير 1386
پیشرفت هر انسانی در هزاره سوم با مفاهیمی مثل فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت در آمیخته است که چه خوب می شود اگر مسئولان دلسوز گامی در جهت رشد دانش شخصی خود نسبت به مفاهیم فوقالذکر بردارند. تا از دنیای امروز پس نمانند.
نا شناس 11 تير 1386
سلام من هم یکی از این 30000 نفر سهر زیراب هستم ولی اگر کمی پیش خودمان منصف باشیم می بینم که این خبر نه تنها بر علیه این ISP نبود بلکه به نفع آن و کل شهر زیراب بوده و متاسفانه دلیل این جبهه گیری های بی مورد یا ندانم کاری بعضی هاست یا اینکه در پشت پرده آن مسائل دیگری وجود دارد اما دوستان اگر از شهر خود خارج شویم می بینیم که : 1 : مثلا در تهران اینترنت در حالت استفاده از کارت اینترنت ساعتی حدود 100 تا 200 تومان می باشد که این آمار را با اینترنت زیراب مقایسه کنید 2 : در حالت اینترنت هوشمند(پرداخت هزینه اینترنت 2 ماه بعد و از طریق خط تلفن) هزینه اینترنت ساعت 300 تومان می باشد که این هزینه را با قضیه اینترنت در زیراب مقایسه کنید 3 : در مورد E1 هم خود این شرکت بهتر از همه ما می داند که مخابرات زیراب علی رقم درخواست این شرکت تا حالا از دادن E1 به آنان به دلایل فنی خودداری کرده است 4 : احتمالا دوستان باید بدانند که این شرکت از امکانات مناظق محروم استفاده می کرده و از دولت برای این کار سوبسید و امکانات دیگر که به مناطق محروم اختصاص می دهند مانند وام کم بهره و . ... استفاده می کرده است 5 : اما در مورد تعداد افراد استفاده کننده از ایترنت در شهر زیراب حتما اینو همه ما و یا کسانی که حداقل یک بار به اینترنت این شرکت متصل شدند می دانند که این شرکت دارای 5 خط تلفن می باشد به نظر شما از 5 خط تلفن همزمان چند نفر استفاده می کنند !!! در ضمن خبری که در این وبلاگ وجود داره حدود 50 نفر هستش . من متاسفانه اخبار جاهای دیگه را نخوندم شاید ... 6 : اما شاید جای بسی تاسف باشد که اگر مسئولی انتقادی را مطرح می کند که از سر دلسوزی است در مقابل آن جبهه گیری می کنند و شروع به تخریب آن می کنند ولی خوشبختانه مردم زیراب فهیم تر و هوشیار تر از این هستند و حامی کسانی هستند که نماینده آنان و تفکراتشان در شورای شهر هستند .
نا شناس 11 تير 1386
به نظر من هدف نويسنده بيان ضعف مديران مخابرات درعدم سرويسدهي مناسب به شهرمان وبي توجهي انان به اينگونه مسائل ومسائلي ازاين دست ميباشد نه انتقاد ازISP به نظر من شهروند زيرابي ، نظر چهارم كه احتمالا از تنها ISPشهر زيراب مي باشد يك توهين به اعضاء شورا كه منتخب مردم وخودشان هستند مي باشد ضرورتي ندارد كه شورا به اينترنت اشنايي داشته باشد شورا ميتواند در جهت منافع شهر با بهرگيري از مشاورين خبره معظلات رامطرح ودرجهت رفع ان برايد
محسن 11 تير 1386
به نام آنکه راستی را دوست می دارد. من هم یکی از این 30000 نفر زیراب هستم.
(البته با این فرض که آمار شهر بر خلاف بقیه موارد درست باشه) جای بسی تعجبه که این قدر سعی در تحمیل یه سری حرفهای غیر مستند و خام داریم. اینها تماما حرفهایی هستند که صرفا حهت تخریب یک شرکت پرکار و همه گیر در سطح سوادکوه بیان می شود. نمی دانم که از این همه (زیراب یه شرکته زدن) چی نصیب اونا میشه. مگه غیر از اینه که تنها ISP شهرستان تمام تلاش خود را در جهت ارتقا سطح آگاهی مردم معطوف کرده. این نه تنها حرف من دانشجو هست بلکه هر کسی که حداقل یه مدتی ساکن زیراب بوده و از امکاناتی که این شرکت در اختیار مردم قرار داده راضیه.اصلا یکی نیست بگه آقا شما به جای این همه حرف یه ذره عمل کنید. اگر بجای اینکه بابت تخریب یه شرکت وقت بزارید نصف همین وقت را در جهت رشد شهر می گذاشتید الان وضعیت خیلی فرق میکرد. به اومید آن روز که عمل جای شعار را بگیرد.
حسن 11 تير 1386
به نظر می رسد افرادی در پی صحبت های یکی از اعضای شورای شهر زیراب به دنبال سوجویی هستند تا بتوانند به منافع شخصی خود برسند. من خودم چند ساله که مشتری دائم استفاده از اینترنت این شرکت هستم کمی خنده داره که میگن قیمت بالا و تعداد خطوط کم. یه پیشنهاد دارم اگه میشه برن و قیمت اینترنت شهرستان های همجوار را هم بپرسن. شاید کمی در بیان صحبتها تردید به خود راه بدن.
نا شناس 11 تير 1386
با سلام بايد ياداور شوم مديران تنها ISP خصوصي شهر هردو از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف بوده كه علي رغم داشتن موقعيتهاي بهتر درشهرهاي بزرگتر با اگاهي از محروميت شهر زحمات زيادي درطي اين چند سال با شرايط موجود درجهت رفع فقر اطلاعاتي متقبل شدند لذا ضمن تشكر از انها وهمچنين شورا شهر{كه دربين انها افراد تحصيلكرده ازدانشگاههاي معتبر نيز ميباشند} كه در اغاز راه هستتند لزوم تداوم همكاري بيشتر رادرجهت حفظ مصالح شهر وجلوگيري از سودجويي ديگران تاكيد ميكنم وخواستار پايان دادن به اين مناقشات وبگو مگوها ميباشم
نا شناس 12 تير 1386
در نظر چهارم فردی که نظر داده احتمال یا مفهوم عدد 5 را نمی دونه یا ...
من هم یکی از مشتریان اینترنت این شرکتم و تا اونجایی که می دونم این شرکت از سال 81 که شروع به فعالیت کرده 16 خط جهت ارتباط به اینترنت را داشته. ضمنا من همیشه از این شرکت اشتراک 20 ساعته را 3600تومان می خرم که میشه به عبارتی ساعتی 180تومان.
ضمنا انتقاد را از سر دلسوزی می کنند نه برای تخریب. و مساله به این کوچکی شهر کوچک زیراب را به مطبوعات نمی کشانند بلکه میشد به صورتهای دیگری نیز حل کرد.

برای مسول دلسوز و همه دلسوزان و مسولان ISP ارزوی موفقیت میکنم.
بی طرف 13 تير 1386
سلام
خوشحالم که صحبت های یک عضو شورای شهر باعث شد ک برای اولین بار در سطح شهر زیراب فرهیختگان و دانشجویان این شهر درباره یک موضوع بی پروا صحبت کنند و این شاید بزرگترین دست آورد این مصاحبه بود . امیدوارم این روند بیش از پیش ادامه یابد و اندیشمندان و فرهیختگان جهت توسعه و بهبود امکانات شهر زراب هم فکر اعضای شورای شهر و کمک آنان باشند . ولی من برای بار چندم که این مصاحبه را خواندم شاید فقط در چند بخش کوچک انتقاد از ISP مطرح بود و در بقیه موارد هم که نوعی انتقاد از مسولان در عدم تخصیص امکانات فن آوری اطلاعات به شهر زیراب بود و از آن بیشتر خوشحالم که برای اولین بار یک مدیر استانی(مدیر عامل مخابرات استان مازندران) خود را موظف به پاسخگویی به انتقاد این عضو شورای شهر کرد که خبر آن در همین سایت شمال نیوز درج شده است . باشد کمی منصف باشیم
نا شناس 13 تير 1386
سلام
خوشحالم که صحبت های یک عضو شورای شهر باعث شد ک برای اولین بار در سطح شهر زیراب فرهیختگان و دانشجویان این شهر درباره یک موضوع بی پروا صحبت کنند و این شاید بزرگترین دست آورد این مصاحبه بود . امیدوارم این روند بیش از پیش ادامه یابد و اندیشمندان و فرهیختگان جهت توسعه و بهبود امکانات شهر زراب هم فکر اعضای شورای شهر و کمک آنان باشند . ولی من برای بار چندم که این مصاحبه را خواندم شاید فقط در چند بخش کوچک انتقاد از ISP مطرح بود و در بقیه موارد هم که نوعی انتقاد از مسولان در عدم تخصیص امکانات فن آوری اطلاعات به شهر زیراب بود و از آن بیشتر خوشحالم که برای اولین بار یک مدیر استانی(مدیر عامل مخابرات استان مازندران) خود را موظف به پاسخگویی به انتقاد این عضو شورای شهر کرد که خبر آن در همین سایت شمال نیوز درج شده است . باشد کمی منصف باشیم
ركسانا 14 تير 1386
صحبت و درد دل اين مقام شهري زيراب درد دل ما دانشجويان و دانش آموزان زيراب است كه بدليل كند بودن سرعت اينترنت در تنها شركت زيراب عملا قادر به استفاده از آن نيستيم پس چه خوب است شركت مخابرات به سرويس دهي بهتر به شركتهاي خصوصي مبادرت نمايد تا استفاده از اينتر نت بعنوان يه ابزار تحقيقاتي فرآگير شود نه ابزاري براي چت روزانه
دانشجوي دانشگاه آزاد سوادكوه
احمد 14 تير 1386
چقدر خوب بود شركت مزبور سعه صدر بخرج مي داد و انتقاد نايب رئيس شوراي شهر زيراب را (بعنوان مسئول شهري) كه بيشتر متوجه شركت مخابرات كرده است مورد هجمه قرار نمي داد زيرا حل مشكل اين شركت مانند بقيه شركتهايي كه ممكن است به اين عرصه وارد شوند حل مشكل شهر مي باشد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.